Don't ever let somebody tell you, you cant do something..... You got a dream, you got a protect it.. Period....!!!

Design your theme

Righteous Kill

Background nya keren juga tuh, tapi kok gak sadar ada yang bening juga tuh....:D

Quisque sed felis

Bang J keren juga tuh style nya... :D

Etiam augue pede, molestie eget.

KAWAH PUTIH IS THE BEST PLACE..... THANKS GOD...

Hellgate is back

WOI......

FOR YOU ALL..

CLICK THIS TO YOU KNOW.....

Latest Posts


 Ya Allah..Alhamdulillah, aku seorang Muslim
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa bernafas sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sehat sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sempurna fisik
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya rumah
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya ibu dan bapa
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa makan
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa minum
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya pakaian
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya kerja
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa bersekolah
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup dalam keadaan aman
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat berhibur (cara yang  positif)
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya sahabat
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa tidur dengan nyenyak
Ya Allah..Alhamdulillah, aku bisa menikmati udara segar
Ya Allah..Alhamdulillah....
dan masih banyak rasa syukur yang terkadang kita lupakan....

Fikirkan!, banyak manusia yang mengakui Islam, tetapi...
apakah dia sudah melaksanakan tanggung jawabnya sebagai seorang Islam/Muslim?
Apakah hidupnya mengikut cara Islam?
Solat 5 waktu?
Puasa?
Baca Al-Quran?
Apakah kita selalu bersyukur dengan semua nikmat yang telah diberikan ini?

Fikirkan!, kita sedang bernafas sekarang...
Apakah kita menggunakan jasmani kita dengan baik?
Apakah kita bersyukur dengan nikmat ini?
Fikirkan!, kita sehat...
Apakah kita menggunakan waktu sehat kita dengan baik?
Dan adakah kita marah atau mengeluh kepada Allah jika kita sedang sakit?
Ingat...., penyakit merupakan tanda kasih Allah supaya kita ingat pada-Nya..SubhanAllah..
Apakah kita bersyukur dengan SEMUA NIKMAT ini?
Fikirkan!, kita punya rumah, makanan, minuman, pakaian dan sebagai
nikmat dari segi harta.. apakah ketika kita makan dan minum, kita
mulai dengan membaca Bismillah?
Apakah kita menutup aurat ketika berpakaian dan karena Allah Ta'ala?
Apakah kita berhias mengikuti cara Islam?
Apakah kita bersyukur dengan nikmat ini?
Fikirkan!, kita dapat berhibur (cara yang positif), tetapi kadang-kadang kita terlupa, terlebih ketika kita sedang dalam keadaan senang.
Fikirkan, kita hidup di negara yang aman dan damai dari peperangan (tidak termasuk perang politik). Kita dapat tidur dengan nyenyak, tiada bunyi bom, pistol dan segala macam jenis  senjata. Tidak seperti di Iraq, Bosnia dan sebagainya.
Apakah kita bersyukur dengan nikmat ini?

Seperti dalam Surah Ar-Rahman..Allah menekankan ayat ini sebanyak 31 kali.
"Maka nikmat Tuhan kamu yang mana satukah yang kamu dustakan?" (Surah Ar-Rahman)
Karena manusia itu mudah lupa, lalai dengan nikmat Allah yang terlalu banyak ini sehingga tidak terkira.

Kadang-kadang kita lupa mengucapkan:
"Terima kasih ya Allah! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya Allah!"
Kadang-kadang kita lupa tidak berterima kasih kepada Allah dengan cara beribadah kepada-Nya..kita lupa... lalai..

Kadang-kadang kita terlalu banyak menuntut, "Kenapa aku tak dapat yang ini? Kenapa Allah kasih aku yang ini?!" Tetapi kita tidak sadar, kita tak tanamkan dalam diri bahwa Allah itu Maha Mengetahui. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Nya..
Kadang-kadang kita tidak sadar, Allah hanya meminjamkan kekayaan Nya kepada kita, tetapi kita? Dengan kekayaan itulah kita gunakan untuk menentang Tuhan Yang menciptakan alam ini.. Na'uzubillah..
Sahabat-sahabat sekalian, marilah kita muhasabah diri masing-masing..

Wallahualam bishawab

Leave a Reply